یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳
۸۴۳ بازديد
۰ ۰

عوامل بسیاری در تعیین زمان مناسب و بهترین سن کاشت مو موثر می‌باشند که عبارتند از:

وضعیت موجود ریزش مو

مرحله فعلی ریزش موی شما می‌تواند به عوامل بسیاری در سابقه خانوادگی شما مرتبط باشد. اگر افراد بسیاری هستند که ریزش موی شدید دارند، این احتمال وجود دارد که شما نیز از همان نوع ریزش مو رنج ببرید. اگر ریزش موی شما به یک چرخه عادی ثابت شده یا کند شده رسیده است، نسبت به زمانی که هنوز از ریزش موی ژنتیکی رنج می‌برید، متقاضی بهتری برای عمل جراحی کاشت مو هستید.

تاثیر سن

در حالی که سن دقیقی وجود ندارد که شما نیاز به کاشت مو داشته باشید، عموما در افراد زیر ۲۵ سال انجام نمی‌شود. این امر به دو دلیل است: یکی این که می‌تواند وضعیتی به نام ریزش در اثر شوک را ایجاد کند که موهای سالم موجود در طول پروسه کاشت، به دلیل نزدیک بودن به ناحیه، آسیب می‌بینند. دوما، شما ممکن است موهایی داشته باشید که به صورت ژنتیکی در آینده می‌ریزند، اما ممکن است هنوز این اتفاق نیفتاده باشد و تا سن ۲۵ سالگی کامل می‌شود. در حالی که درست است که هر فرد متفاوت می‌باشد، معیار میانگین برای جراحی کاشت مو سن بالای ۳۵ سال است. در این مرحله، ریزش مو باید تثبیت شده باشد.

توانمندی ناحیه برداشت

هر کس مقدار مشخصی ناحیه دهنده دارد. بنابراین سوال اینگونه می‌شود که، چگونه می‌توان موها را به طور موثر و به بهترین شکل توزیع کرد؟ اگر کسی شروع به طاس شدن از جلوی سر شود و ما از ناحیه اهدا کننده برای آن استفاده کنیم، ممکن است موهای ناحیه اهدا برای استفاده در جلوی سر به اندازه کافی نباشد و موهای شما شروع به نازک شدن در آن محل کنند. همچنین تغییرات زیادی در موهای اهدا کننده از بیماری به بیمار دیگر وجود دارد و این بستگی به تراکم موی طبیعی شما دارد. این تراکم را می‌توان با استفاده از یک تراکم سنج اندازه گیری کرد. این اندازه گیری به ما می‌گوید که در هر اینچ مربع چه تعداد گرافت مو وجود دارد. این تعداد می‌تواند بین ۱۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تا متفاوت باشد، اما به فرد بستگی دارد. با داشتن مقدار محدودی مو برای استفاده جهت کاشت مو، بیمار و هر متخصص کاشت مو خوب باید با دقت روی موقعیت هر گرافت برای رسیدن به بهترین نتیجه برنامه ریزی کنند.

بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

برای اینکه بتوانید طی مدت اقامتتان در ایتالیا برنامه ریزی مناسبی برای سفرتان داشته باشید ما یک لیست ۲۰ تایی از بهترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا آماده کرده ایم که مطمئنا ایده های خوبی برای تعیین مقصد سفرتان به شما می دهد.

خیلی خب! فکر می کنید بهترین نقطه کشور ایتالیا کجاست؟ رم؟ ساحل آمالفی؟ جزیره کاپری؟ جزیره سیسیل؟ یا یک جای دیگر به غیر از اینها؟

۲۰ مورد از بهترین جاذبه های دیدنی ایتالیا:

۱-رم (Rome) : پایتخت

کارمان را با رم، پایتخت کشور ایتالیا شروع می کنیم. با اینکه رم یا همان Eternal City هر سال میلیون ها توریست را به خودش جذب می کند اما بر خلاف تصورتان این شهر، توریستی ترین شهر ایتالیا نیست. در واقع شهرهای فلورانس و ونیز نسبت به رم هر دو توریست ها و گردشگرهای بیشتری دارند.

رم نه تنها شهری زیبا و دیدنیست بلکه مزیت خوبش این است که با پیاده روی کردن می توانید از جاذبه های آن دیدن کنید. رم پر از بناهای باستانی و تاریخی، میادین و موزه های زیبا برای بازدید است. مکان هایی که حتما باید آنها را ببینید عبارتند از:

  • آمفی تئاتر کلوسئوم (The Coliseum)
  • فروم رم (The Roman forum)
  • پانتئون (The Pantheon)
  • چشمه تروی (Trevi Fountain)
  • میدان ناوونا (Piazza Navona)

اگر به رم رفتید به شهر واتیکان هم سری بزنید و جاذبه های زیر را از دست ندهید:

  • میدان سنت پیتر (Saint Peter’s Square)
  • بزرگترین کلیسای جهان، کلیسای سنت پیتر (Saint Peter’s Basilica)
  • کلیسای سیستین و اثر معماری معروف میکل آنژ با عنوان داوری نهایی (The Last Judgement)
  • همه موزه های موجود در واتیکان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.