یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳
۵۸۹ بازديد
۰ ۰

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

در چه سنی نوزادم برای از شیرگرفتن شبانه آماده می شود؟

این امر برای هر نوزاد متفاوت از دیگری است. ولی بیشتر نوزادان، چیزی بین رده های سنی ۴ و ۶ ماه در طول روز به اندازه کافی کالری دریافت می کنند تا آنان را هنگام شب به مدت ۵ تا ۶ ساعت حفظ کند.

با اینهمه، به هیچ وجه برای نوزادان کم سن و سال تر غیرعادی نیست که بدون نیاز به غذا برای مدت های بسیار طولانی تر بخوابند و یا نوزادان بزرگتری که همچنان برای غذا خوردن از خواب بیدار می شوند. همزمان با این امر، کودکتان احتیاجات مهم دیگری دارد. چند چیز برای نوزاد خرسندتر و اطمینان بخش تر از در آغوش پدر یا مادر بودن و غذا دادن به او است.

اگر به تازگی به سرکار برگشته اید و کودک در طول روز کمتر به شما دسترسی دارد، ممکن است که در هنگام شب به عنوان روشی از ارتباط و پیوند مجدد با شما مایل باشد تا به او شیر بدهید یا از یک شیشه شیر بنوشد. و هنگامی که نوزادتان در حال دندان درآوردن می باشد، دچار سرما خوردگی شده، یا متحمل یک تغییر رشد و تکاملی شده است احتمال می رود که متوجه شوید بیشتر اوقات از خواب بیدار می شود. براساس تمام این دلایل، به تدریج و به آرامی ره یافتن به فرایند از شیر گرفتن مهم است. به خاطر بسپارید که نوزادتان هنوزهم کم سن و سال است و برای آسایش، نزدیکی و صمیمیت و اطمینان خاطر (مجدد) شدیداً به ویژه از سوی شما نیازمند است.

از کجا بدانم که نوزادم آماده از شیرگرفتن به هنگام شب است؟

زمانی که کودک چهار ماهه یا نهایتا شش ماهه شود  احتمالاً می توانید از شیرگرفتن او به هنگام شب را شروع کنید. البته، حتی اگر نوزادتان نیازی ندارد که در نیمه شب تغذیه شود، ممکن است هنوزهم مایل به بیدار شدن باشد. نوزادانی که عادت دارند به هنگام شب چند مرتبه غذا بخورند تمایل دارند تا از روی عادت بیدار شوند و تغییر این روال یکنواخت می تواند وقت گیر باشد. اگر به شدت از خواب محروم هستید حفظ سلامتی و بهروزی سخت می باشد. از اینرو تصمیم گیری برای پایان دادن به تغذیه شبانه نوزادتان تا حدودی مبتنی بر این است که این امر چگونه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر از شیردادن یا ارائه یک شیشه شیر به نوزادتان در هنگام شب لذت می برید، هیچ دلیلی برای متوقف کردن این کار وجود ندارد. چراکه او سرانجام به تنهایی این کار را ترک می کند. از طرف دیگر، اگر متوجه شده اید که احساس می کنید بدخلق و خو و بسیار خسته هستید و نوزادتان هم به لحاظ جسمانی آماده تغییر می باشد، ممکن است هم اکنون زمان از شیرگرفتن شبانه او باشد. اگر مطمئن نیستید که نوزادتان آماده این کار می باشد یا نه، با پزشک او صحبت کنید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا همه مسائل را بررسی کنید و شما را یاری می رساند تا براساس چگونگی رشد نوزادتان تصمیم گیری کنید.

بیشتر بدانیم : رشد کودک هجده ماهه

16 روش برای کمک به خواب راحت شبانه 

1. ساعت خواب خود را مشخص کنید

حتماً باید در 24 ساعت زمانی را برای خواب در نظر گرفت. ما از مردم می‌خواهیم که خود را عادت بدهند سر زمان‌های مقرری بخوابند و از خواب بیدار شوند. چاره کار این است که خوب بخوابید و در طول روز احساس خستگی نکنید.

برای این منظور هر شب در ساعت مقرری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مقرری از خواب بلند شوید. با این عادت منظم می‌توانید چرخه شبانه‌روزی یا اصطلاحاً ساعت زیستی بدن خود را تنظیم کنید. که در نتیجه عملکرداعضای داخلی بدن شما تنظیم می‌شود.

مثلاً هر شب از ساعت یک بامداد تا شش صبح بخوابید. اگر در این مدت زمان خوب خوابیدید، هر هفته 15 دقیقه زمان خواب خود را بیشتر کنید تا زمانی که نیمه شب بیدار شوید. تا این مشکل را از بین نبرده‌اید 15 دقیقه بعدی را اضافه نکنید. در نهایت وقتی به اندازه لازم می‌خوابید زمان بیدار شدن خود را متوجه خواهید شد. پس سر حال از خواب بلند می‌شوید و روز را با انرژی و شادابی شروع می‌کنید.

هنرفردی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.