شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳
۷۷۶ بازديد
۰ ۰

درمان‌هایی که تاکنون برای درمان ریزش مو ناشی از اختلالات و مشکلات غده تیروئید مطرح شد ممکن است تا حدودی وضعیت را بهبود دهند اما هیچگاه نمی‌توانند موهای فرد را به حالت اولیه برگردانند. تنها راه بازگشت به حالت اولیه و داشتن دوباره موهای پرپشت و درمان قطعی آن با روشهای کاشت مو می‌باشد. پرطرفدارترین و بهترین روشهای کاشت مو که امروزه در سرتاسر دنیا توسط هر متخصص کاشت مو خوب مورد استقبال قرار گرفته‌اند عبارتند از:

کاشت مو به روش fit(fue)

کاشت مو به روش(fut)

در روش متداول FUT (پیوند واحد فولیکولی) یا تکنیک استریپ، نوار یا استریپ نازکی از مو در قسمتهای پشت و دو طرف سر برداشته می‌شود و خط زخم نازک به اندازه ۱ تا ۲ میلیمتر عرض به جا می‌گذارد. معمولاً برای بستن زخم از روش تریکوفیتیک استفاده می‌شود و باعث می‌شود که مو در محل زخم رشد کرده و زخم پوشانده شود. این زخم تنها در صورتیکه موی خود با شماره ۲ ماشین اصلاح سر کوتاه کرده یا با تیغ موهای سر خود را بتراشید قابل مشاهده است. ولی در صورتیکه موی خود را با شماره ۳ ماشین اصلاح سر کوتاه کرده یا موی خود را بلندتر بگذارید معمولاً قابل مشاهده نیست. در مورد موهای خشک یا مرطوب هم به همین صورت است. روش‌های متداول کاشت مو برای ۷ تا ۱۰ روز به بخیه نیاز داشته و در هر جلسه بیش از هزاران گرافت مو ایجاد خواهد شد. کاشت مو در صورتیکه شخص بخواهد تمام روز را به این کار اختصاص دهد، معمولاً حدود ۸ تا ۱۰ ساعت زمان می‌برد. جلسات کوتاه‌تر زمان کمتری می‌برند.

در کاشت مو به روش FUT (پیوند واحد فولیکولی) مو از نوار یا استریپ پوست سر در ناحیه دهنده (donor) استخراج می‌شود. گرافتها در دسته‌های حاوی ۱ تا ۴ مو (واحد فولیکولی) پیوند زده می‌شوند. در این روش کاشت هزاران گرافت در یک جلسه امکان‌پذیر می‌باشد.

علائم و نشانه های کم کاری تیروئید در نوزادان

نوزاد

اکثر نوزادان تازه متولد شده مبتلا به کم کاری تیروئید مادرزادی، هیچ علائم و نشانه ای از این بیماری ندارند. این به دلیل وجود مقادیری از هورمون تیروئید مادر یا باقیمانده عملکرد تیروئید است.

برخی از علائم و نشانه هایی که نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است داشته باشد عبارتند از:

  • وزن زیاد در زمان تولد
  • افزایش اندازه دور سر
  • بی حالی (کمبود انرژی، خواب زیاد و خسته بنظر رسیدن حتی در زمان بیداری)
  • حرکات آرام
  • گریه های شدید
  • مشکلات تغذیه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.