یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳
۴۵۹ بازديد
۰ ۰

بله، از دیگر توصیه های مهم هر متخصص کاشت مو خوب  بعد از پیوند مو، استفاده نکردن از قلیان، سیگار و مشروبات الکلی است. سیگار کشیدن بر خونرسانی به پوست سر تاثیر منفی دارد. سیگار میتواند جریان خون را در سر کاهش دهد و نتیجه کاشت مو را ضعیف کند. ضمن اینکه افراد سیگاری در معرض تورم بعد از کاشت مو هستند بنابراین توصیه اکید میشود مواد دخانی را کنار بگذارند یا اینکه برای چند ماه قبل و بعد از کاشت مو به هیچوجه از آن استفاده نکنند.

داروهای تجویزی بعد از کاشت مو شامل مسکن، آنتی بیوتیکهای موضعی و داروهایی برای کاهش تورم بعد از جراحی است.

البته مسکن مصرفی برای کاهش درد بهتر است استامینوفن کدئین باشد، نه از خانواده مسکنهای بروفن و ژلوفن چرا که این مسکنها خطر بروز خونریزی را افزایش میدهند.

در مرحله اول بعد از عمل پیوند مو که حدود یک هفته تا ۱۰ روز طول میکشد، تجویز آنتی بیوتیک صددرصد لازم و ضروری نیست زیرا احتمال خطر عفونت بعد از پیوند مو به دلیل پرخون بودن پوست سر، بسیار کم است، مگر اینکه کاشت مو در شرایط غیربهداشتی و استریل انجام شده باشد.

بعد از گذشت این مدت، از هفته دوم و سوم بعد از کاشت مو، ریزش مو شروع میشود. برخلاف تصور عموم، همه افراد متقاضی کاشت مو طاس نیستند و در بیشتر موارد، این افراد در قسمتهایی از سر دارای مو هستند.

از این رو، بعد از پیوند مو حفظ موهای قبلی خود فرد بسیار اهمیت دارد و باید با اقدام درمانی موثر، احتمال آسیبرسیدن به موهای قبلی فرد را کاهش داد و از ریزش آنها جلوگیری کرد.

برای این منظور، استفاده از برخی داروها مثل فیناستراید و ماینوکسیدیل از هفته دوم بعد از عمل کاشت مو تجویز میشود.

اگرچه حدود ۳ هفته قبل از شروع پیوند مو، به بیمار توصیه میشود مصرف ماینوکسیدیل را قطع کند، از هفته سوم و چهارم بعد از کاشت مو، میتوان مجدد از این محلول استفاده کرد. به کمک محلول ماینوکسیدیل، هم سرعت رشد موهای کاشته شده افزایش مییابد و هم موهای قبلی فرد حفظ میشود.

مصرف داروی فیناستراید نیز برای حفظ موهای طبیعی و قبلی خود فرد به دلیل اینکه حساس شده و مستعد ریزش هستند، حتمی و ضروری است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.