چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳
۱,۷۴۸ بازديد
۰ ۰

اگر می‌خواهید برای کودک خود یا بچه خواهر، برادر یا دوست خود طلا بخرید و نمیدانید چگونه این کار را انجام دهید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

هنگام خرید طلای بچه گانه حتما به این ۶ نکته توجه کنید!

۱اولین نکته برای خرید طلا کودک ، توجه به سن و سال آن ها است

برای بزرگترها هیچ ایرادی ندارد که قطعات طلای ظریف و ریزی استفاده کنند، اما این موضوع در خصوص کودکان و نوزادان به کلی فرق میکند. علاوه بر اسباب بازی ها، تمام جواهراتی که برای کودک خود میخرید باید از اندازه بزرگی برخوردا باشند و قطعات و اجزای ریزی نداشته باشند. زیرا این قطعات به راحتی میتوانند توسط کودک خورده شوند و موجبات خفگی او را فراهم کنند..

۲به نوع قفل یا نحوه بسته شدن طلاها دقت کنید

اگر قطعات طلای نوزادان یا کودکان قفلی هستند باید قفلشان طوری باشد که به هیچ عنوان توسط کودک باز نشوند. یکی از قطعاتی که قفل دارند گوشواره ها هستند، هنگام خرید گوشواره طلا سعی کنید گوشواره هایی بخرید که قفل اهرمی یا عصایی دارند. چون نسبت به قفل های دیگر نسبتا محکم تر هستند. 

۳برای کودکان طلاهای کم وزن بخرید

والدینی که برای کودکان کوچک خود طلای بزرگ یا با وزن زیاد میگیرند سخت در اشتباه هستند. چرا؟ به چند دلیل:

اول اینکه کودک نمیتواند وزن زیاد را تحمل کند و ممکن است برای خلاص شن از شر سنگینی طلا با آن بازی کنند یا آن را از خود دور کنند (که امکان آسیب دیدنشان زیاد است)

دوم اینکه کودک ممکن است جواهرات را گم کند و تمام سرمایه یکجا به باد برود در نتیجه خرید طلای ارزان به صره تر است    

سوم اینکه ممکن است خدای ناکرده نظر افراد سودجو به سمت کودک و طلای او جلب شود و علاه بر دزدی طلاها به کودک نیز آسیب برسانند

۴لطفا برای کودکان طلا و جواهرات توخالی نخرید

کودکان کنجکاو و بازیگوش هستند. برخی ازآن ها ممکن است جواهرات را به چشم اسباب بازی ببینند و با آن ها بازی کنند. اگر جواهرات شما مثلا دستبند طلا، توخالی باشد، کودک میتواند به راحتی آن را بکشد و یا حتی گاز بگیرد و پاره کند. خدا را چه دیدید شاید تکه های دستبند را قورت دهد.

۵بعد از خرید طلای کودک حتما آن را بشویید!

مانند هر قطعه طلای دیگری که باید بعد از خرید آن را ضدعفونی کرد، لازم است که طلای کودکان را نیز بشویید و ضدعفونی کنید.

۶جواهرات کودک باید برایش بی خطر باشند

برای کودکان باید از جواهراتی استفاده کرد که شکل ظاهری شان برای کودک معنا دار باشد. اما این کافی نیست، شکل ظاهری جواهرات باید به گونه ای باشد که احتمال آسیب به بچه به حداقل برسد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.