دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳
۱,۳۹۲ بازديد
۰ ۰

برخی از پزشکان می‌توانند در تشخیص و درمان بی خوابی به شما کمک کند. بسته به مدت زمان بروز و نشانه های بیخوابی شما، پزشک عمومی میتواند شما را به یک متخصص بیخوابی ارجاع دهد. به عنوان مثال، پزشک عمومی ممکن است شما را به یک متخصص مغز و اعصاب، روانشناس، روانپزشک یا متخصص طب جایگزین ارجاع دهد.

پزشک عمومی 

 افراد پس از اینکه متوجه علایم بی خوابی خود شوند، اغلب به یک پزشک عمومی یا پزشک خانواده مراجعه می‌کنند. این پزشکان ممکن است استراتژی های ساده ای برای کمک به بهبود خواب، به بیماران ارائه دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است به بیمار توصیه کنند که در عادات روزانه یا شیوه زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند

متخصص اطفال

 اگر فکر می کنید فرزند شما بی خوابی دارد، با پزشک متخصص اطفال ملاقات کنید. متخصص اطفال میتواند در نقش یک متخصص خواب ظاهر شود و با ارزیابی های خود به مدیریت شرایط کودک بپردازد. پزشک متخصص اطفال پزشکی است که آموزش های بیشتری در زمینه درمان کودکان دیده است. آن ها می توانند به تشخیص و ارائه یک راه حل درمانی مناسب برای کودک کمک کنند.

متخصص پزشکی خواب یا طب خواب

 برد متخصصان پزشکی آمریکا (ABMS) گواهینامه های تخصصی در زمینه های مختلف، از جمله داروهای خواب، ارائه می دهد. بسیاری از انواع پزشکان، از جمله پزشکان مراقبت های اولیه، متخصص اطفال، و متخصصان مغز و اعصاب می توانند به عنوان متخصص خواب تأیید شوند. متخصصان پزشکی خواب در تشخیص و مدیریت شرایط مربوط به خواب، بسیار ماهر هستند. اگر پزشک عمومی شما در پزشکی خواب گواهینامه نداشته باشد، شما را به یک پزشک دیگر ارجاع می‌دهد.

متخصص مغز و اعصاب

 همچنین ممکن است شما به یک متخصص مغز و اعصاب خوب  ارجاع داده شوید. متخصص مغز و اعصاب یک دکتر است که آموزش های جامعی را در زمینه اختلالات سیستم عصبی دیده است. عدم تعادل در شرایط مغز شما، می تواند علائم منفی بسیاری از جمله بی خوابی ایجاد کند. متخصصین مغز و اعصاب همچنین سندرم پای بیقراری که علت شایع بی خوابی است را درمان می کنند.

انشناس یا روانپزشک

 روانشناسان و روانپزشکان می توانند به درمان برخی از انواع بی خوابی کمک کنند.  روانشناس یک متخصص روحی و روانی است که رفتار و فرآیندهای ذهنی را مطالعه کرده است. روانپزشک یک پزشک است که متخصص در تشخیص و درمان اختلالات روانی است. روانپزشک می تواند داروهایی تجویز کند، در حالی که یک روانشناس نمی تواند چنین کاری انجام دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.