یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳
۱,۲۳۷ بازديد
۰ ۰

کودکان و نوجوانان مبتلا به تومور مغز و نخاعی و خانواده های آن ها نیاز به مراقبت های ویژه دارند که این مراقبت ها می تواتند به بهترین نحو توسط مراکز سرطان کودک و نوجوان و با همکاری نزدیک با پزشک صورت گیرد. این مراکز از یک تیم متخصص استفاده می کنند از تفاوت میان سرطان در کودکان و بزرگسالان آگاهی دارند و همچنین نیازهای منحصر به فرد افراد جوان مبتلا به سرطان را می دانند. برای تومورهای مغز و نخاع در دوران کودکی،این تیم اغلب جراحان مغز و اعصابی و پزشکانی هستند که به درمان تومورهای مغز و نخاع در سیستم عصبی کودکان می پردازند. پزشکان دیگر در این تیم عبارتند از:

متخصص مغز و اعصاب خوب  کودکان: یک پزشک که به درمان بیماری های مغز و سیستم عصبی در کودکان می پردازد.

رادیو انکولوژیست کودکان: یک پزشک که از اشعه و پرتو درمانی برای درمان سرطان استفاده می کند.

انکولوژیست کودکان: یک دکتر که با استفاده از شیمی درمانی و سایر داروها به درمان سرطان می پردازد.

متخصص غدد: یک دکتر که به درمان بیماری های ناشی از ترشح غدد می پردازد.

بسیاری از متخصصان دیگر که ممکن است در مراقب از کودک شما درگیر باشند شامل دستیار پزشک – دستیار پزشک – پرستاران – روانشناسان – مددکاران اجتماعی – متخصصان توانبخشی و سایر متخصصان بهداشت می باشند. وارد شدن از طریق درمان سرطان برای یک کودک اغلب به معنای درگیر شدن تعداد زیادی از متخصصان در این امر است و باید در مورد بخش هایی از سیستم پزشکی که شما احتمالا آگاهی نداشتید، یاد بگیرید. شما می توانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را در سند کودکان به بیماری سرطان پیدا کنید.

قبل از درمان پزشکان و دیگر اعضای تیم، به عنوان یک پدر یا مادر به شما کمک می کنند تا درک درستی از آزمایشی که قرار است انجام گیرد، داشته باشید. مددکار اجتماعی تیم نیز وکیل شما در مشکلات است و در طول و یا بعد از درمان ممکن است به شما در انتخاب مسکن ها و کمک های مالی در صورت نیاز کمک کند. اعضای تیم های دیگر مانند روانشناس و متخصص توانبخشی ممکن است کودک شما را قبل از شروع درمان ببینند. به عنوان مثال، اگر تومور در حال رشد آهسته است و وضعیت کودک شما پایدار است ممکن است توسط یک روانشناس قبل از درمان دیده شود تا هر گونه آسیب تومور مورد ارزیابی قرار بگیرد.بیشتر کار این متخصصان پس از درمان است.

درمان های اصلی برای کودکان تومورهای مغزی و نخاعی شامل:

  • جراحی
  • پرتو درمانی
  • شیمی درمانی
  • درمان هدفمند
  • درمان های دارویی دیگر.

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن در واقع فرایند آرایش و زیباسازی ناخن با استفاده از تجهیزات مخصوص، مواد مختلفی را با دوام بالا بر ناخن طبیعی شما قرار میدهند و شما تا زمان رشد ناخن طبیعی خود از هر گونه عملی بر ناخن های خود آسوده خواهید بود. معمولا کاشت ناخن با سوهان کشی ناخن طبیعی با استفاده از سوهان برقی شروع میشود و پس از آن با توجه به نوع کاشت از مواد و روش های مختلف برای کاشت استفاده میشود.

انواع روش های کاشت ناخن

1- کاشت ناخن قالبی

این روش را میتوان یکی از بدترین روش های کاشت ناخن دانست، معمولا در این روش سوهان کشی قبل از کاشت انجام نمیشود، ناخن را به ضدقارچ آغشته میکنند سپس پودر را بر ناخن مصنوعی گذاشته و آن را به ناخن میچسبانندو ناخن مصنوعی جدا خواهد شد.

2- کاشت ناخن میکس

کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یووی خشک می کنند. کاشت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.