پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳
۱,۰۲۹ بازديد
۰ ۰

گرچه محبوبیت شدید جراحی کاشت مو نشان می‌دهد که تعداد بسیار زیادی از افراد می‌توانند از شر تاسی سر خود نجات یابند و مجددا شاهد رویش موهای خود باشند حقیقت این است که به غیر از تاسی سر عوامل دیگری در تعیین مناسب بودن شما برای کاشت مو نقش دارند. اگرچه تاس بودن یک عامل بسیار مهم است اما موارد دیگری نیز وجود دارند که باید یک متخصص کاشت مو خوب و بیمار در نظر بگیرند تا بتوانند به نتایج مورد انتظار دست ‌یابند.

سن

اگرچه در عمل کاشت مو محدودیت سنی وجود دارد، سن هنوز نقش مهمی در این فرایند ایفا می‌کند و افرادی که سی سال به بالا  دارند بهترین گزینه برای کاشت مو محسوب می‌شوند برخی از متقاضیان در اوایل جوانی دچار ریزش مو می‌شوند و ترجیح می‌دهند هرچه زودتر تحت درمان قرار بگیرند

نوع ریزش مو

بهترین متقاضیان برای ریزش مو افرادی هستند که دچار ریزش موی سر مردانه یا تاسی زنانه شده اند. این حالت یک اختلال ژنتیکی است که بخش‌هایی از سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و معمولا بیمار بانک موی بسیار خوبی از فویل‌های سالم دارد. در عوض افرادی که تاسی آنها فاقد الگوی مشخص است متقاضی مناسبی برای کاشت مو نخواهند بود زیرا بانک موی مناسبی ندارند.

ارزیابی ریزش مو

به طور کلی، شدت ریزش مو دربیماران نقش بسیار مهمی را در مناسب بودن یا نبودن آنها برای کاشت مو و موجود بودن فولیکول‌های سالم برای کاشت ایفا میکند. بدون شک برای انتقال موهای سالم از بخش دهنده به بخش گیرنده بیمار باید فولکول‌های سالم داشته باشد.

وضعیت سلامت عمومی

از آنجایی که کاشت مو یک نوع عمل جراحی است، بیمار باید از سلامت عمومی مناسب برخوردار باشد تا بتواند متقاضی مناسبی برای درمان باشد. ورزش‌کردن به صورت منظم، داشتن رژیم غذایی سالم، مراقبت از خود و انتخاب سبک زندگی سالم از مواردی هستند که نقش بسیار مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. این امر به تسریع فرایند بهبود پس از کاشت مو کمک می‌کند.

هرچه انعطاف پذیری پوست سر بیشتر باشد،بهتر است

هرچه پوست سر شل‌تر باشد، فرایند انتقال و کاشت فولیکول‌های جدید راحت‌تر انجام می‌شود. بنابراین، اگر پوست سر شما سفت است به احتمال زیاد متقاضی مناسبی برای درمان نخواهید بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.