دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۸۲۴ بازديد
۰ ۰

اگر می خواهید در توالت رفتن فرزندتان موفق شوید بهتر است اشتباهات رایج جهت یاد دادن آموزش توالت رفتن به کودکان را بیاموزید:

شروع بسیار زود

قبل از آمادگی کودک آغاز توالت رفتن مسئله را دشوار می سازد . کودک  به رشد جسمی و روانی تا ۱۸ و گاهی تا  زمانی که کودک دو ساله  شود نیاز دارد . حتی گاهی تا سه چهار سالگی آماده نیستند . به نشانه های جسمی ، رفتاری و شناختی توجه کنید

سه ماه یا بیشتر طول می کشد تا کودک توالت رفتن را بیاموزد . صبور باشید و نقش حمایتگر ایفا کنید . اگر هفته ها بدون پیشرفت طی شده است ، چند هفته صبر کنید ، او هنوز آماده نیست .

شروع در زمان اشتباه

زمان هایی مثل یک هفته قبل از تولد نوزاد جدید ، عوض کردن پرستارش یا هر زمان مهمی در زندگی کودک برای شروع تمرینات اشتباه است . آن ها به یک روند عادت می کنند و تغییرات باعث عقب نشینی آن ها می گردد . پس تا آرام سازی صبر کنید .

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک نه ماهه

فشار آوردن

اگر به این کار علاقه نشان داد عالی است ، اما برای سریع کردن روند به او فشار نیاورید . اگر عصبی می شود ممکن است مدفوع خود را نگه دارد که باعث یبوست می گردد .

بگذارید زمان ببرد و به آن عادت کند . همه چیز باید قدم به قدم طی شود .

از تشویق کردن استفاده کنید اما اگر پیشرفت نکرد به او فشار نیاورید .

پیروی از جدول زمانی دیگر

هر هفته مشکل تر می شود ، اما به حرف مادر شوهر ، پدر شوهرها بی اعتنا باشید آن ها از نسل قدیم هستند ، چه آن ها و چه هر کس از نسل قدیم از این دخالت ها داشت بی خیال باشید و کار خود را بکنید .

روش های تمرین توالت رفتن از نسلی تا نسل بعد تغییر می کنند . آنچه در کودکی شما جواب داده الآن دیگر کارآمد نیست . این روزها باید تا نشانه های آمادگی کودک را مشاهده نکردید صبر کنید و به برنامه زمانی دیگر کاری نداشته باشید . تحقیقات نشان داده اند رشد ماهیچه های کنترل در مثانه و مقعد تا  زمانی که کودک هجده ماهه طول می کشد .

تنبیه کودک

عصبانی شدن و تنبیه کودک وقتی علاقه ای به تمرینات ندارد ، روی توالت نمی نشیند و در شلوارش خرابکاری می کند هیچ فایده ای ندارد . عقب نشینی طبیعی است ، تنبیه فقط علاقه اش را کمتر می کند ؛ از هر اشتباهی که شما را ناراحت کند خواهد ترسید . اگر نمی توانید هنگام خرابکاری اش آرامش خود را حفظ کنید زبانتان را گاز بگیرید تا ۱۰ بشمارید و سپس کار خود را بکنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک دو ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.