پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳
۸۲۳ بازديد
۰ ۰

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و کاهش سطح قند خون کمک شایانی کند. اما رژیم غذایی تنها در افرادی میتواند وزن کم کند که واقعا اضافه وزن زیادی ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن اضافه وزن دارند. رژیم غذایی برای کسانی که شاخص توده بدنی بالای ۳۵ دارند معمولا موثر نیست و نیاز به  عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده )  است.

عمل لاغری و رژیم غذایی : چه زمانی شما نیاز به عمل لاغری دارید؟

از دست دادن و کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش به تنهایی، زمان میبرد و اغلب ماهها یا سالها طول می کشد. برای برخی از افراد، صبر کردن کار سخت و دشواری است و چند ماه صبوری تا لاغر شدن واقعا حوصله سر بر خواهد بود. بهترین و ایمنترین گزینه برای این افراد انجام عمل جراحی لاغری است. افرادی زیر کاندید مناسبی برای انجام عمل لاغری هستند:

کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI برابر با ۳۵ یا بیشتر از آن دارند و به یکی از بیمار های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا و …. مبتلا هستند.

کسانی که میخواهند خیلی زود وزن کم کنند

و کسانی که میتوانند خود ار پایبند به تغییر عدات، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم کنند

برای مطالعه بیشتر : مجله لاغری و تناسب اندام

عمل لاغری و رژیم غذایی :چه وقتی رژیم غذایی به تنهایی موثر است؟

به مانند هر عمل جراحی دیگری، انواع عمل های لاغری نیز میتواند با تعداد عوارض جزئی همراه باشند. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب انجام شود و شما نیز بتوانید به کمک عمل لاغری و رژیم غذایی به یک زندگی سالم و ورزش عادت کنید عوارض به کلی از بین خواهد رفت یا به شدت کاهش خواهد یافت. با این وجود در برخی موارد ممکن است تنها مایل باشید با کمک رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • اگر از خود جراحی هراس دارید و نمیتوانید بر ترس و اضطراب خود را غلبه کنید.
  • اگر تصور شود بدن شما بعد از عمل با سوء جذب مواد مغذی یا سوء تغذیه مواجه خواهد شد.
  • اگر نتوانید هزینه عمل لاغری را بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری  مشورت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.