شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳
۶۰۱ بازديد
۰ ۰

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

کلاه گهواره

اگرچه این بیماری ظاهر خوشایندی ندارد. ولی کلاه گهواره یک بیماری پوستی شایع بی ضرر بوده که در پوست سر نوزادان ظاهر می شود. پوست سر کودک پوسته پوسته، خشک شده که مانند شوره سر به نظر می رسد و یا اگر بیماری کودک تشدید شده باشد پوسته ها به شکل زرد رنگ، چرب، ضخیم، ورقه ای یا به حالت کبره دیده می شوند. این عارضه در هر زمان بین دو هفتگی یا سه هفتگی کودک نمایان و معمولا پس از چندین ماه خود به خود رفع و به طور معمول بعد از اینکه کودک هفت ماهه می شود برطرف می شود.

کوتاه کردن ناخن های دست

ناخن های کودکتان نرم و تاشوتر از ناخن های شما است. اما اشتباه نکنید چراکه آنان ناخن هایی تیز دارند. نوزاد شما که کنترل کمی بر حرکات دست و پاهایش دارد از روی کنجکاوی به آسانی می تواند بر روی پوست صورت خودش یا شما خراش بیندازد. انگشتان دست نوزاد به سرعت رشد می کنند و  ممکن است اغلب مجبور باشید چند بار در هفته آنها را کوتاه کنید. در کودکان ناخن های پا با سرعت کمتری از ناخن های دست رشد می کنند. برخی از والدین برای چیدن ناخن های کودکان را با دندان انجام می دهند، ولی AAP هشدار می دهد که این کار ممکن است موجب عفونت شود. بهترین راهکار گرفتن ناخن آنان با قیچی ناخن یا ناخن گیر مخصوص نوزاد می باشد.

مراقبت بهداشتی از محل بریدگی بندناف

پس از تولد بندناف با یک گیره بسته شده و از نزدیک بدن نوزاد طی یک روند بدون درد بریده می شود.

تا حد امکان بند ناف را تمیز و خشک نگه دارید. چون خشک شدن و افتادن بندناف معمولا ۱۰ تا ۲۱ روز طی می کشد. این عمل یک ناف نسبتا زخم شده را موجب می شود که چند روز پس از آن کاملا التیام پیدا می کند. (هنگامی که بندناف می افتد ممکن است متوجه کمی خون روی پوشک نوزاد شوید که یک امر طبیعی است.)

پوشک نوزاد را زیر بندناف ببندید تا در معرض هوا قرار گرفته و با ادرار تماس پیدا نکند. تا زمانی که بندناف می افتد از حمام وان کودک پرهیز کنید.

بیشتر بدانیم : رشد کودک هجده ماهه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.