دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۵۴۷ بازديد
۰ ۰

اسلیو معده و بای پس معده هر دو مربوط به جراحی معده برای کوچکتر کردن سایز آن می باشند که در ادامه، روند این جراحی ها باعث می شود که سایز معده کوچک تر شده و به مرور باعث درمان چاقی می شود.  

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده، روشی است که می توان چاقی های مفرط را که بیش از ۴۰ کیلوگرم اضافه وزن دارند از بین برد. در این روش ۷۵ الی ۸۰ درصد معده از بین می رود. جراحی اسلیو معده به کیفیت زندگی بهبود می بخشد و کاهش وزن بیش از حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد  در طی یک سال بعد از عمل جراحی، ایجاد می کند. همچنین شرایط بهداشتی مرتبط با چاقی های مفرط، بهبود می یابد

عمل جراحی اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

برای جراحی کردن معده به روش اسلیو معده، در واقع معده را به اندازه و شکل یک موز بریده و کوچک می کنند. روش کار به این صورت است:

ابتدا برش های کوچکی در دیواره شکم ایجاد می شود. درمرحله دوم معده را مورد بازرسی قرار می‌دهند و رگ‌های خونی را به سمت جانبی معده هدایت می کنند.

در سومین مرحله یک لوله در معده قرار می گیرد و به عنوان یک جایگزین جدید به عنوان سایز معده عمل می کند. پس از یک منگنه مخصوص برای تقسیم معده به دو قسمت استفاده می شود و پس از اینکه معده کاملا به دو قسمت تقسیم شد، قسمت جدیدی که غذا وارد آن می شود مانند یک موز می شود و حدود ۲۰ و ۲۵ درصد از حجم اصلی معده را دارد.

 مراحل انجام بای پس معده چیست؟

بای پس معده همانطور که در ابتدا گفته شد جراحی است که برای کم کردن سایز افرادی که اضافه وزن بسیار زیادی دارند به طوری که نمی تواند به هیچ عنوان فقط از رژیم و ورزش برای کم کردن وزن خود استفاده کنند به کار می رود.

در روش بای پس معده، در واقع معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اول که غذا در آن وارد می‌شود قسمتی است که حدود ۲۸ گرم غذا را در خودش ذخیره می کند. پس از آن هر چه قدر بیشتر غذا بخورید وارد همان معده می‌شود؛ ولی اضافه آن به قسمت روده وارد شده و توسط مدفوع از بدن خارج می شود.

این روش باعث می‌شود که شما کالری کمتری حین غذا خوردن جذب کنید.

مراحل انجام بای پس معده

بای پس معده در دو مرحله انجام می شود.

اولین قدم برای این جراحی این است که در مرحله اول، جراح از یک منگنه مخصوص برای تقسیم معده شما می‌کند. یک قسمت که کوچکتر است در بالا قرار می گیرد و قسمتی که بزرگ تر است پایین قرار می گیرد. قسمت بالای معده که کوچکتر است کیسه نامیده می‌شود. کیسه محلی است که مواد غذایی وارد آن می‌شود و به اندازه یک گردو است و فقط ۲۸ گرم غذا داخل آن ذخیره می شود. به همین دلیل کمتر غذا خواهید خورد و در ادامه، لاغری ایجاد می‌شود.

مرحله دوم همان بای پس معده است. کاری که متخصص جراحی لاغری انجام می دهد این است که قسمت کوچکی از روده کوچک را به یک سوراخ در کیسه شما متصل می‌کند و غذایی که می خورید اگر بیشتر از ۲۸ گرم باشد، داخل این دهانه رفته و به روده کوچک شما منتقل می شود. بنابراین شما کالری کمتری جذب می کنید.

بیشتر بدانیم : جراحی ساسی معده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.