یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳
۵۵۷ بازديد
۰ ۰

سن : کودک چهار ماهه 

زمانی که  کودک پنج ماهه شد او را  به آهستگی و به دقت ، به سمت بالا یا پایین و اطراف حرکت می دهید، در واقع شما فعالیتی را انجام داده اید که برای تحریک حسی حرکتی ، بسیار مناسب است .

حرکات نوسانی

کودک را طوری نوسانی حرکت دهید که متناوبا دراز بکشد و با یستد . ابتدا در حالی که پاهایتان را کاملا باز کرده اید او را در حالی که پاهایش به سمت شکم شماست روی پاهایتان بخوابانید سپس با حرکت به عقب ، پاهای تان را بالا ببرید و او را بلند کنید تا به حالت ایستاده د رآید این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید

حرکت سریع از یک سمت به سمت دیگر

نوزادتان را در حالی که پاهایش دور شکم تان است در دامان تان بنشانید پاهای تان را درحالی که به خوبی از کودم حمایت می کنید به سرعت به اطراف حرکت دهید و همزمان برای او شعر بخوانید.

حرکت به بالا و پایین

درحالی که کودک را به صورت عمودی نگه داشته اید او را بلند کرده و با یک پرش پایین بیاورید او را از زیر بازوهایش بگیرید اجازه ندهید وزنش روی پاهایش بیفتد .

این فعالیت ها ، برای مغز پیام های حسی قوی ای در مورد وضعیت بدن در فضا چگونگی حرکت چشم ها حین تغییر وضعیت ، عضلات مورد نیاز برای نگه داشتن بدن در فضا و … بوجود می آورد. همچنین این فعالیت ها به صورت ویژه ای تحریک کننده گفتار هستند .

فقط آنچه را که کاملا بلد هستید انجام دهید اگر احساس می کنید به طور کامل بر یک فعالیت تسلط ندارید و از نحوه احرای آن مطمئن نیستید ابتدا با یک عروسک یا اسباب بازی تمرین کنید .

این فعالیت ها باید فقط یک تا سه بار در روز انجام شوند .

 بیشتر بدانیم :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.