شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳
۵۰۱ بازديد
۰ ۰

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

عدم تقارن سر نوزادان : جمجمه با شکل نامتقارن به این نام خوانده می شود. بعضی از این شرایط خفیف هستند و ممکن است برای والدین قابل توجه تر از فرد دیگر باشد. به هر حال این شرایط باید توسط پزشک شما پیگیری شود و اگر شدید باشد، ممکن است ارزیابی و درمان بیشتر لازم باشد.

چه چیزی باعث ایجاد این شرایط شده است؟

جمجمه در نوزادان بسیار نرم است. زمانی که آنها در یک پوزیشن به مدت طولانی و مکرر باقی می مانند، مغز در جهتی که حداقل مقاومت را دارد رشد می کند.  شکل جمجمه بر اساس رشد مغز است. این حالت فرم غیرعادی سر را ایجاد می کند با برآمدگی در سمت پیشانی، تخت شدن پشت سر و راستای غیر طبیعی چشم ها.  این تغییر طی زمان اتفاق می افتد و به ندرت در هنگام تولد وجود دارد. این تغییر شکل سر اکتسابی است و مرتبط با زمینه ژنتیکی یا مراقبت والدین نیست

آیا آسیب مغزی همراه با این شرایط وجود دارد؟

نه – آسیب مغزی همراه با تغییرات شکل وضعیتی سر یا بدشکلی وجود ندارد. این به این معنی است که کودکان با اختلالات نورولوژیکی شامل آسیب مغز ممکن است تغییر شکل های بد شکل سر داشته باشند اما آنها نتیجه آسیب مغزی هستند نه علت آن.

چه کاری می توان برای اصلاح این ناهنجاری انجام شود؟

کلید مهم برای درمان موفق کودک تشخیص زودهنگام است. اگر درمان قبل از سن چهار ماهگی شروع شود، نتایج عالی معمولا با بازگشت شکل سر نرمال به دست می آید. اگر نگه داشتن کودک در یکی از این وسایل ضروی باشد، وضعیت او باید تغییر یابد. همینطور قرار دادن کودک روی شکم توصیه می شود زمانی که کودک در بغل نیست، غذا نمی خورد یا خواب نیست. تمام این ها شامل قرار دادن یک پتو روی زمین و قرار دادن کودک روی پتو روی شکمش است. این پیشرفت ها تحرک سر و نیز توانایی و رشد اندام فوقانی را تحریک می کند.

چه اتفاقی می افتد اگر ما کاری نکنیم و اجازه دهیم سر همینطور رشد کند؟

احتمال بازگشت سر به وضعیت طبیعی تر در دو تا سه سالگی بسیار بیشتر است اما داده های بسیار کمی برای حمایت این مسئله وجود دارد. با این حال اگر ما تعدادی از کودکان که عدم تقارن سر در نوزادی دارند را بررسی کنیم و سپس کودکانی که آن را در دو تا سه سالگی دارند بررسی کنیم، تفاوت  ها چشم گیر است.

بیشتر بدانیم :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.