دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۴۹۶ بازديد
۰ ۰

عمل لاغری پلیسه معده به‌روزترین و درعین‌حال کم ریسک ترین عمل لاغری می باشد که به کاهش بخش زیادی از حجم معده کمک می‌کند.

عمل لاغری پلیسه معده نوعی جراحی لاغری محدودکننده است. درواقع این عمل، مقدار غذایی که افراد می‌توانند نگهدارند را کم می‌کند. بیمار بعد از جراحی، بیشتر احساس سیری می‌کند و قادر به خوردن غذا مانند گذشته نخواهد بود.

فرایند جراحی پلیسه معده به چه شکل است؟

این شیوه شامل قرار دادن یک لوله یا شی‌ء در میان توده‌های چربی نمی‌باشد. همین‌طور برخلاف جراحی اسلیو معده، می‌تواند معده در صورت پرخوری بیمار و نداشتن فعالیت‌های ورزشی به حالت ابتدایی برگردد، زیرا بخشی از معده برداشته نمی‌شود.

طی این عمل، پنج تا شش برش کوچک در ناحیه شکم ایجاد می‌شود و عمل جراحی به کمک یک دوربین ریز و با وسایل جراحی که توسط این برش‌ها واردشده است، انجام می‌گیرد. عمل جراحی پلیسه معده شامل زدن یک یا چند بخش از معده و بخیه کردن آن می‌باشد. در این نوع از جراحی هرگز هیچ قسمتی از معده و روده بریده و یا قطع نمی‌شود. این جراحی در صورت رعایت نکردن بیمار قابلیت برگشت‌پذیری دارد و همین‌طور می‌توان آن را به دیگر انواع جراحی لاغری تغییر داد. پلیسه معده یک عمل کم ریسک در میان متخصصان شناخته می‌شود. مدت‌زمان عمل پلیسه معده حدود یک الی دو ساعت به طول می‌انجامد. اکثریت بیماران لازم است بیست‌وچهار تا چهل هشت ساعت قبل از عمل در بیمارستان حاضر شوند.

مزایا عمل لاغری پلیسه

این شیوه برای خانم‌های که در آینده تمایل به بارداری دارند مشکلی به وجود نمی‌آورد. عمل لاغری پلیسه معده به افرادی که علاقه به مراجعه دوباره به متخصص  جراحی لاغری دارند، توصیه می‌شود؛ زیرا که مراجعه به دکتر برای این اشخاص هر نود روز یک‌بار می‌تواند کافی باشد. در این شیوه از روش لاپاراسکوپی استفاده می‌شود و با نظر به این‌که هیچ‌گونه جراحت در بدن بیمار به وجود نمی‌آید، بیمار درد کمتری را تحمل می‌کند. در عمل پلیسه معده تغییری در معده افراد ایجاد نمی‌شود بلکه فقط بیمار به دلیل محدودیت در حجم معده، امکان خوردن غذا، مانند گذشته را ندارد و درنتیجه وزن بیمار به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. از ویژگی‌های اصلی این روش، راحتی در انجام عمل و نبود محل برش می‌باشد. ازاین‌جهت یکی از کم ریسک ترین روش‌های جراحی چاقی می‌باشد.

مشکلات عمل لاغری پلیسه

این عمل برای اشخاصی که تنقلات فراوان مصرف می‌کنند مناسب نیست و همین‌طور در هنگام خوردن غذا امکان تهوع و استفراغ در این عمل بسیار بالا می‌باشد؛ اما چیزی که به آن باید دقت کرد این است که این نوع عمل از استاندارهای لازم در جامعه بین الملی برخوردار نمی‌باشد و در مراکز معتبر جهانی، متخصصان رغبتی برای انجام آن ندارند. در بدترین شرایط از باندینگ بهتر بوده است اما از اسلیو ضعیف‌تر می‌باشد و در صورت رعایت نکردن بیمار امکان برگشت اضافه‌وزن پس از یک تا دو سال وجود دارد.

بیشتر بدانیم : عمل جراحی ساسی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.