یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳
۴۳۸ بازديد
۰ ۰

به نظر میرسد که این موضوع یعنی سندروم متابولیک یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در هر وبسایت جراحی چاقی به آن پرداخته شود. زیرا این سندروم شامل یک سری از بیماری ها است که همه ساله باعث ایجاد تعداد زیادی از مشکلات سلامتی و مرگ و میر در سراسر جهان می شود. ما در این مقاله قصد داریم به این سندروم و همچنین عمل جراحی لاغری که میتواند به آن کمک کند بپردازیم. این شما و این همه چیز درباره سندروم متابولیک و عمل لاغری.

سندروم متابولیک چیست؟

سندرم متابولیک یک بیماری واحد نیست بلکه یک سری تغییرات در متابولیسم بیمار است. این تغییرات با افزایش سن و به تدریج ظاهر می شوند. و چاقی یکی از عوامل مهم پیش بینی کننده در این سلسله از مشکلات است که با توجه به خسارت وارده به ارگانیسم شخص مبتلا به آن، یکدیگر را تقویت می کنند.

ارتباط بین اضافه وزن و چاقی و سندرم متابولیک چیست؟

رابطه بین اضافه وزن و چاقی با سندرم متابولیک چیزی است که به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی ها نشان میدهد که هرچه میزان چاقی و اضافه وزن بیشتر باشد، خطر ابتلاء یا تشدید سندورم متابولیک بیشتر است.

علت سندرم متابولیک چیست؟

اعتقاد بر این است که سندرم متابولیک ناشی از اختلال در عملکرد بافت چربی (بافت آدیپوز) و مقاومت به انسولین است. تجمع چربی در بدن باعث ایجاد حالت التهابی و باعث مقاومت به انسولین می شود. و این یعنی وضعیتی که علت اصلی یا آغازگر سندرم متابولیک به حساب می آید.

درمان و پیشگیری از این سندروم

سنگ بنای درمان سندرم متابولیک تغییر رژیم غذایی بیمار و افزایش فعالیت بدنی است. اگرچه پیشگیری و درمان این مشکل با توجه به چیزی که ذکر شد به نظر ساده می رسد، اما همیشه اینگونه نیست.

با این وجود، این اولین چیزی است که باید روی آن متمرکز شوید. زیرا کاهش وزن و افزایش فعالیت بدنی با ورزش منظم، حداقل ۳۰ دقیقه و برای ۳ بار در هفته، می تواند به بهبود سطح انسولین و فشار خون کمک کند.

تأثیر جراحی لاغری بر سندرم متابولیک

رابطه بین کاهش وزن و بهبود سندرم متابولیک به قدری مطلوب و مساعد است که جراحی کاهش وزن در حال حاضر یک خط درمانی قطعی برای این بیماری محسوب می شود. زیرا کسی که همزمان با چاقی سندروم متابولیک دارد کاندید خوبی برای انجام این عمل است.

سندرم متابولیک، در ۵۲٪ از بیماران چاق که تحت برنامه جراحی لاغری( اسلیو معده ، ساسی بای پس و....) قرار داشتند، نشان داد که یک سال پس از جراحی لاغری، میزان اضافه وزن آن ها به شدت کاهش یافته است. همچنین بهبود قابل توجهی در همه عوامل درگیر در این سندرم وجود دارد که نشان دهنده میزان بهبودی از سندروم بوده است.

برای کسب ازلاعات بیشتر در مورد تاثیر جراحی لاغری بر سندرو متابولیک بهت است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.