جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳
۲۱۷ بازديد
۰ ۰

همانطور که می دانید در کل فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت نهایی و هزینه کاشت مو تاثیر دارد. از جمله سن، دلیل کاشت مو، تعداد گرفت های کاشته شده و غیره.

اگر شما به یک کلینیک کاشت مو مراجعه کرده اید و در جلسات مشاوره، پزشک کاشت مو این عمل را به شما توصیه کرده است، شما باید تا حد امکان این فاکتورها را در زمینه قیمت نهایی کاشت مو در نظر داشته باشید:

1- عمل کاشت مو برای افرادی قابل اجرا است که دارای بانک موی مناسبی باشند. یعنی در نواحی پشت سرشان تعداد گرفت ها به اندازه کافی باشد بطوری که بتوان آنها را براحتی از آن نواحی جدا کرده و در نواحی دریافت کننده که دچار ریزش و یا طاسی شده اند کاشت، در غیر اینصورت اگر وسعت ناحیه دریافت کننده بسیار بزرگ بوده و یا بانک موی فرد ضعیف باشد، نمی توان عمل کاشت مو را بر روی وی انجام داد.

2- برخی از کسانی در سن کاشت مو هستند و کاندید این عمل شده اند، ممکن است مشکل پرداخت هزینه های آنرا داشته باشند. این مسئله هم مشکل چندان بزرگی نیست و امروزه خوشبختانه این امکان در بسیاری از کلینیک های کاشت مو وجود دارد که افراد بتوانند براحتی در دو یا چند جلسه اقدام به کاشت مو کنند. به این ترتیب نیازی نیست که همه هزینه آنرا هم یکجا بپردازند.

از آنجایی که بین 12 تا 18 ماه طول می کشد تا موهای کاشته بطور کامل و طبیعی رشد کنند، این افراد این امکان را دارند که در چند مرحله اقدام به کاشت مو کنند.

3- برخی از افراد استفاده خودسرانه داروهایی مانند ماینوکسیدیل را انجام می دهند در صورتی که انتخاب بهترین روش درمان ریزش مو بر عهده پزشک متخصص است و نه خود این اشخاص. ممکن است که هزینه خرید این گونه داروها از هزینه کاشت مو در ظاهر کمتر باشد ولی در عوض نتایج عمل کاشت مو ماندگارتر و در دراز مدت باقی می ماند. همانطور که در مقاله ماینوکسیدیل مزایا عوارض و نحوه استفاده نوشتیم، استفاده از چنین داروهایی عوارض خاص خود را دارد و ممکن است همیشه به درستی جواب ندهد و بلکه استفاده خودسرانه و اشتباه از این دارو در مواردی موجب تیره تر شدن موها و همچنین نازک شدن بقیه موهای سر می شود و در نهایت پس از قطع استفاده از ماینوکسیدیل، ممکن است پس از مدتی موهای جدید بیشتر و یا تمام آنها بریزند و فرد دچار ناراحتی و ناامیدی از درمان شود.

4- در زمینه سن مناسب کاشت مو هم باید این را در نظر بگیرید که این عمل در صورتی که بر روی سر جوانانی صورت بگیرد که خیلی زود موهای سرشان شروع به ریزش کرده و همچنان این مسئله ادامه دارد، در صورت انجام عمل بر روی آنها ممکن است موهای کاشته شده بصورت جزیره ای درآیند و دور ناحیه کاشته شده خالی شود. به این ترتیب ممکن است هزینه عمل با نیاز به تکرار عمل کاشت مو در سالهای بعدی افزایش یابد.

5- نکته دیگر قیمت و نرخ های کلینیک های کاشت مو است که با یکدیگر فرق دارد. در این زمینه علاوه بر تکنیک های بکار رفته در زمینه های کاشت و یا ترمیم مو، میزان تخصص و تجربه پزشک متخصص کاشت مو و تیم همکاران وی و همچنین دستگاه ها و تجهیزات بکار رفته نیز همه در این زمینه اهمیت دارند.

 

منبع : سایت بهداشت و سلامت نسخه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.