پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
۲۱۱ بازديد
۰ ۰

سن کودک یک ساله تا کودک دو ساله

چگونه بفهمیم که آیا این یک کابوس شبانه است؟

با اینکه کودک نوپایتان می تواند به شما بگوید که یک کابوس دیده است، سخت است بفهمید چه چیزی باعث این پریشانی شب هنگام او شده است.

دلایل احتمالی زیادی وجود دارد، که یک کودک نوپا در هنگام شب از خواب برخیزد و ناراحت باشد. برخی ممکن است نیاز به دلداری داده شدن داشته باشند، چراکه هیچ گاه یاد نگرفته اند، دوباره خودشان را آرام کرده، به خواب روند. بعضی کودکان به این خاطر که بیمار یا ناراحت هستند بیدار می شوند.

اما اگر “خوش خواب”ِ معمول شما ناگهان در حال گریه کردن از خواب بیدار می شود، هراسناک به نظر می رسد، به شما می چسبد و برای دوباره به خواب رفتن مشکل دارد، ممکن است یک کابوس دیده باشد. این اتفاق معمولا در طول نیمه دوم شب رخ می دهد، زمانی که احتمال خواب دیدن بیشتر است.

چرا کابوس های شبانه اتفاق می افتند؟

کابوس های شبانه کودک نوپایتان، احتمالا به آنچه درست قبل از خواب اتفاق افتاده است، مربوط است، مثل گوش کردن به یک داستان که او را ترسانده است یا تماشای یک برنامه ناراحت کننده در تلویزیون.

استرس هم می تواند منجر به کابوس های شبانه شود. وقت خواب، به خودی خود می تواند علت کابوس شبانه باشد، به خصوص برای کودک نوپایی که اضطراب جدایی دارد. مریض بودن یا دور بودن از یکی از والدین برای یک مدت زمانی هم می تواند برای کودکان استرس زا باشد.

اما سعی کنید نگران نشوید و خودتان را سرزنش نکنید. مشکلات روحی به کابوس های شبانه ربطی ندارند و خواب های بدِ گاه گاه، در این سن بسیار طبیعی است. این امر هیچ ربطی به آنچه شما گفته اید، یا انجام داده اید، ندارد.

جلوگیری از کابوس های شبانه

این امر قطعا ثابت شده نیست، اما یک تشریفات آرامش بخش هنگام خواب – یک حمام گرم، یک داستان آرام بخش و یک ترانه آرام کننده – می تواند به دفع کابوس های شبانه کمک کند. خواندن کتاب های وقت خواب، مثل کتابِ ماه کلاسیک شب بخیر گوییِ ماگارت وایز براون، که خواب را با شرایط گرم و شاد پیوند می دهد، را امتحان کنید.

برای کمک به فرزندتان برای داشتن یک استراحت شبانه خوب، اتاق او را در دمای آسایش نگه دارید – نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. بهترین دما برای یک خوابِ پر از آسایش، دمای کمی خنک تر از حدود ۷۰ درجه فارنهایت است.

نور زیاد، خواب را مختل می کند. اگر کودکتان از تاریکی می ترسد، یک چراغ خواب با نور کافی پیدا کنید، که هیولا ها را دور نگه می دارد، اما مرد ماسه ایی را نه.

اگر کابوس های شبانه ادامه پیدا می کند و کودکتان از رفتن به تخت خواب می ترسد، این موضوع را با پزشکش در میان بگذارید – خواب های بد ممکن است علامتی از آنچه باشد که در بیداری اش می گذرد، که نیاز به بررسی دارد.

بیشتر بخوانید :

·         کودک پانزده ماهه

 

·         کودک هجده ماهه 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.