پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
۲۱۹ بازديد
۰ ۰

عمل بالن معده چیست و چگونه انجام می شود؟

این روش همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم راهی برای درمان چاقی های غیر معمول است که نمی توان بوسیله راههای دیگر آن را از بین برد. در این روش یک کیسه سیلیکونی و نرم که به عنوان بالن معده شناخته می شود، از طریق دهان و مری وارد معده فرد شده و  با تزریق ترکیبی به نام نرمال سالین، در معده با هوا پر می شود و به این ترتیب حجمی از معده توسط این کیسه پر از هوا؛ اشغال خواهد شد. ظرفیت معده کاهش یافته و به این ترتیب از پرخوری فرد جلوگیری به عمل آمده و به مرور فرد بیمار، کاهش وزن خواهد داشت.

بعد از زمان معینی که وزن کاهش یافته و رژیم غذایی فرد هم به همین منوال ماند، کیسه از طریق آندوسکوپی از دهان بیمار خارج خواهد شد.

بالن معده برای چه کسانی مناسب است؟

. افرادی که شاخص توده بدنی آنها بین 25 تا 35 بوده اما جراحی انجام نمی دهند.( جهت محاسبه شاخص توده بدنی خود به صورت انلاین اینجا کلیک کنید.)

. افرادی که دچار گرفتاری های ناشی از اضافه وزن مانند دیابت و فشار خون و تنگی نفس هستند.

. کسانی که نمی توانند سایر عمل های جراحی معده و روده را به هر دلیلی انجام دهند.

. افرادی بسیار بسیار چاق که قبل از عمل های دیگر، با گذاشتن بالن باید تا حدودی وزن را کمتر کنند.

بیشتر بخوانید :

·         عمل ساسی معده

·         عمل اسلیو معده

آمادگی های قبل و بعد از عمل چه هستند؟

مدتی قبل از قرار دادن بالن در معده، بعد از کارگذاری در معده و همچنین تا مدتی بعد از بیرون آوردن آن، باید حتما رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید که پزشک جراح لاغری در اختیار شما قرار خواهد داد. وقتی که بالن معده در شکم شما قرار داده می شود نباید مواد غذایی پرادویه بخورید، غذاهای سفت و سخت هضم را کمتر میل کنید، سبزیجات را به شکل نرم و پخته مصرف کنید. مصرف الکل هم میتواند مشکل ساز باشد.

آیا این روش عوارضی هم دارد؟

بعد از کارگذاری بالن، می تواند عوارضی گریبان شما را بگیرد. البته می تواند محدود و موقتی باشد.

مثلا ممکن است تا چند روز اول کمی شکم درد داشته باشید که طبیعی است و یا دچار ریفلاکس شوید که باید از دارو برای رفع آن استفاده کنید. حالت تهوع و استفراغ هم از عوارض شایع بعد از کارگذاری بالن هستند.

مزایای این روش چه هستند؟

این روش حالت تهاجمی و جراحی باز ندارد و بسیار ساده تر از انواع دیگر جراحی ها انجام میگیرد. کلا 15 دقیقه زمان میبرد و بیهوشی عمومی هم در معمولا در آن وجود ندارد. ریکاوری بعد از این روش کوتاه است و نیازی به بستری شدن وجود نخواهد داشت. از نظر میزان هزینه هم نسبت به بقیه روش ها ارزانتر خواهد بود. به طور کلی حدودا تا 30 درصد وزن با این روش پایین خواهد آمد.

 

منبع : مجله لاغری و تناسب اندام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.