دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۲۱۷ بازديد
۰ ۰

فاکتورهایی که بیشترین تاثیرگذاری بر هزینه جراحی بینی را دارند، تجربه جراح بینی، ویژگی های بینی، تکنیک بکار رفته و موقعیت جغرافیایی افراد کاندید این عمل هستند. اینکه این عوامل چگونه روی قیمت نهایی تاثیر می گذارند را در ادامه بخوانید.

تخصص جراح

به صورت پیشفرض جراحانی که عمل رینوپلاستی انجام می دهند اغلب یا متخصص پلاستیک و ترمیمی هستند، یا جراح سر و گردن و یا جراحان گوش و حلق و بینی. ممکن است جراحانی که در فیلدهای دیگر مهارت دارند بر اساس علاقه، عمل بینی انجام دهند. اما 3 جراح نامبرده بهتر از هر کسی می توانند این عمل را انجام دهند.

اگر عمل به متخصص خودش سپرده شود احتمالا هزینه عمل بینی اندکی بالاتر خواهد بود و اگر توسط یک جراح که فیلد تخصصی اش جراحی بینی نیست انجام شود، شاید هزینه ها را کمتر لحاظ کند.

تجربه جراح بینی

این را در نظر بگیریم که بالا بودن تجربه لزوما به معنای بالا بودن قیمت عمل بینی و بهتر شدن نتیجه عمل نیست. اما اینگونه مرسوم است که هر جراح بینی تجربه بالاتری داشته باشد به سبب تجربیاتی که کسی کرده و تکنیک هایی که یاد گرفته یا پیاده کرده و چون احتمالا بهتر عمل را مدیریت کند هزینه بیشتری دریافت می کند.

جراحانی که به تازگی وارد اتاق عمل شده اند ممکن هنوز تجربه کافی ندارند و هزینه های کمتری متناسب با مهارت و تجربه خود دریافت می کنند.

ویژگی های بینی

معمولا بینی ها را به صورت استخوانی و یا گوشتی دسته بندی می کنند. عمل بینی گوشتی نیازمند پیوند غضروف است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. از طرفی عمل بینی استخوانی به مراتب هم برای جراح و هم برای بیمار تجربه بهتری است.

بر همین اساس هزینه عمل بینی استخوانی کمتر از بینی گوشتی است. هرچند که اگر عمل بینی استخوانی با پیچیدگی همراه باشد هزینه بالاتری هم خواهد داشت.

عمل بینی قبلی

اگر تحت عمل بینی اولیه قرار گرفته باشید و پس از چند سال از نتیجه عمل خود ناراضی باشید نیازمند عمل مجدد خواهید بود. این عمل ترمیمی مجدد اگر توسط یک جراح دیگر صورت بگیرد هزینه های بالاتری در بر دارد.

به طور کلی اغلب قیمت جراحی بینی اولیه کمتر از جراحی ترمیمی و ثانویه است.

تکنیک جراحی

عمل های جراحی بینی به دو صورت باز و بسته انجام داده می شود. رایجترین تکنیک رینوپلاستی انجام عمل به روش باز است. قیمت انجام این عمل نسبت به روش جراحی بسته کمتر است.

موقعیت جغرافیایی

هزینه ها جراحی در شهرهای بزرگ با امکانات بیشتر معمولا به صورت چشمگیری بیشتر از هزینه آن در شهرهای کوچک است. به عنوان مثال قیمت عمل بینی در تهران از شهری مانند (مثلا رشت) بیشتر است.

دسته بندی فشارخون پایین

افت فشار خون وضعیتی (ارتوستاتیک): افت ناگهانی فشار خون هنگام ایستادن از حالت نشسته یا بعد از دراز کشیدن است.

فشار خون پایین بعد از غذا خوردن (هایپوتنشن پست پرندیال): این افت فشار خون یک تا دو ساعت بعد از خوردن غذا رخ می‌دهد و بیشتر افراد مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هایپوتنشن ناشی از سیگنال‌های مغزی معیوب (هایپوتنشن عصبی): این اختلال که باعث افت فشار خون بعد از ایستادن طولانی مدت می‌شود، بیشتر بزرگسالان و کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که به دلیل ناسازگاری بین قلب و مغز رخ می‌دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.