شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳
۶۱ بازديد
۰ ۰

هر دو درمان ارتودنسی نامرئی و لمینت دندان در میان ایرانیان بسیار مورد توجه هستند و سالانه مردم زیادی برای منظم کردن دندان ها و اصلاح طرح لبخند این درمان ها را انجام می دهند. ما در این مقاله میخواهیم کمی درباره هر دو فرآیند صحبت کنیم و بررسی کنیم که برای منظم کردن دندان ها کدام روش بهتر است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان ترمیم‌هایی هستند که به هدف زیبایی لبخند یا اصلاح طرح لبخند به سطح جلویی دندان‌ها متصل می‌شوند و می‌توانند شکل و ظاهر آن‌ها را تغییر داده و زیباتر کنند. این لایه های نازک برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها استفاده می شوند. آن ها می توانند مشکلات زیر را برطرف کنند:

کج بودن جزئی دندان ه

کوتاه یا بلند بودن دندان ها

فاصله بین دندان ها

ترک خوردگی، شکستگی و لب پر شدگی دندان

تغییر رنگ دائمی دندان ها

و ....

ارتودنسی نامرئی چیست؟

منظور از ارتودنسی نامرئی استفاده از  پلاک های شفاف و پلاستیکی هستند که برای منظم شدن دندان بر روی قوس فکی قرار میگیرند. برای اینکه با کمک این روش دندان ها منظم شوند، یک مجموعه کامل از پلاک های شفاف به صورت اختصاصی برای هر شخص تولید شده و شخص هر 2 هفته یکبار، از یک قالب استفاده می کند. با استفاده از آخرین قالب ارتودنسی دندان ها نیز مرتب می شوند

این قالب های شفاف نوعی درمان ارتودنسی و جایگزینی بسیار محبوب برای ارتودنسی ثابت فلزی هستند و مزایای بسیار زیادی سوای از نامرئی بودن دارند. آن ها حتما باید توسط یک دکتر ارتودنسی تجویز شوند و روند درمان نیز باید زیر نظر این متخصص باشد. از ارتودنسی نامرئی برای منظم کردن اصولی شلوغی دندان ها و ناهنجاری های جزئی تا متوسط فکی استفاده می شود.

آیا امکان هر انجام همزمان هر دو درمان وجود دارد؟

بسته به اینکه می خواهید لبخندتان چگونه به نظر برسد، هر دو روش درمانی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشند. اما به طور معمول، ابتدا باید هر گونه درمان ارتودنسی را تکمیل کنید زیرا این موضوع می تواند تعداد لمینت های مورد نیاز شما را کاهش دهد و ساختار دندان شما را حفظ کند. اگر از قبل دندانتان لمینت شده، ممکن است همچنان کاندیدای ارتودنسی نامرئی باشید، زیرا پلاک های پلاستیکی شفاف به اندازه ارتودنسی ثابت فلزی فشار زیادی به دندان‌های شما وارد نمی‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.